9. Prăjitură cu mac și nucă de cocos

Afară ploua, iar noi savuram prăjitura cu mac și nucă de cocos. Această rețetă mi-a atras atenția prin ingredientele sale, mai exact macul, și cantitatea mică de făină. Prăjitura obținută într-adevăr este una mai deosebită și arată ca un soare datorită culorii galbene a cremei. Și apropo de cremă, aceasta este foarte și foarte importantă în această rețetă, și nu doar din cauza culorii pe care o oferă, dar și pentru că fără cremă, blatul obținut este destul de uscat. Este o rețetă cu puține ingrediente și puțini pași de urmat.

Ingrediente:

  • 8 ouă
  • 300 g zahăr
  • 100 g semințe de mac
  • 100 g nucă de cocos
  • 8 linguri făină
  • 200 ml lapte
  • 200 g unt (eu nu am folosit unt)

Timp pregătire: 30 minute
Timp preparare: 40 minute

Modul de pregătire:

1. Separi albușurile de gălbenușuri. Bați albușurile spumă tare. Adaugi treptat 200 g zahăr și bați în continuare. În bezeaua obținută, încorporezi 5 linguri făină cernută, apoi macul și nuca de cocos, amestecând cu mișcări ușoare, verticale.

Comentariile mele la această rețetă vor fi minime, căci este o rețetă simplă de pregătit. Din poze se vede că blatul obținut are o textură fină, vaporoasă. Important este de amestecat atent bezeaua cu restul ingredientelor pentru a nu distruge structura și a permite aluatului să crească.

2. Ungi cu unt și tapetezi cu făină o tavă cu dimensiunile de aproximativ 25 x 35 cm. Torni compoziția și o coci în cuptorul preîncălzit, la foc mijlociu, timp de 35-40 minute.

Am folosit tava mea rotundă de 25 cm. Am copt compoziția la 160 de grade timp de 35-40 minute. Dacă ar fi să fac această prăjitură din nou, probabil aș opta pentru o tavă cu un diametru mai mare, cel puțin de 26 cm. Deoarece, cum scriam la început, blatul este cam uscat, astfel trebuie o cantitate mai mare de cremă care să echilibreze gustul, iar dacă blatul va fi mai subțire va fi mai ușor de găsit armonia între cele două.

Cred că testul chibritului nu este aplicabil pentru această rețetă, dar crusta subțire cafenie care se formează dă de știre când blatul este gata.

3. Pentru cremă, fierbi la bain-marie gălbenușurile dizolvate în lapte, cu făina și zahărul rămase. Amesteci mereu pentru ca crema să nu se lipească de vas, iar după ce s-a îngroșat, stingi focul. În untul frecat spumă, încorporezi lingură cu lingură crema fiartă.

Am mixat și fiert la bain-marie 8 gălbenușuri, cu 200 ml lapte,  3 linguri făină și 100 g zahăr. Important este de amestecat continuu, fie cu o lingură de lemn sau un tel. În rezultat am obținut o cremă prea groasă (fotografia din stângă). Dar fără panică, am adăugat 2-3 linguri de lapte și am amestecat compoziția, astfel crema a devenit mai lichidă, dar consistentă în același timp (ca smântâna de 20%) și lucioasă (fotografia din dreapta).

Nu am adăugat unt precum era indicat în rețetă. A fost o decizie corectă, cred eu, deoarece crema fără unt este mult mai fină și este o combinație perfectă pentru blatul mai uscat.

4. Întinzi crema peste blatul răcit în tavă și dai prăjitura la frigider pentru cel puțin 1 oră.

Crema obținută este destul de consistentă, densă și se ține bine pe blat. Crema nu conține coloranți, iar culoarea galbenă frumoasă este oferită de gălbenușurile utilizate. În rețetă scrie de dat prăjitura la frigider, din cauza untului care era în rețeta inițială. Chiar dacă nu am folosit unt în cremă, oricum am dat desertul la frigider pentru o oră, până au venit prietenii și am descoperit gustul prăjiturii.

9. Prajitura cu mac (5)
Rezultatul final, inclusiv în secțiune

Iată așa într-o zi ploioasă am avut un soare în casă. Și ”soarele” era înzecit mai gustos deoarece prietenii erau aproape.

Prăjitura obținută corespunde cu fotografia din cartea cu rețete 🙂 Este un desert deosebit, nu foarte dulce și cu puțină făină. Este important ca stratul de cremă să fie unul mai gros, iar dacă mai repet această rețetă atunci fac blatul mai subțire și pun mai multă cremă. Poftă mare!

 

Leave a Reply

