8. Tort de mere

Dacă ați ales să faceți ”Cubulețe cu vișină” și v-a rămas frișcă, atunci puteți opta pentru această prăjitură cu măr. Eu așa am făcut. Și alegerea a fost reușită. O prăjitură gustoasă, cu măr și aromă de lămâie. În cartea de rețete scrie ”tortă de mere”, dar eu aș schimba denumirea în ”tartă de mere”. În primul rând produsul final nu seamănă cu o tortă, cel puțin cu o tortă clasică, pe care te aștepți să o vezi. În al doilea rând aluatul pentru blatul de bază este un aluat fraged sau așa numit nisipos. Acest tip de aluat se folosește în special pentru tarte sau pentru quiche. Iar în al treilea rând, aluatul-cremă care formează al doilea strat este foarte asemănător ca structură cu un quiche. Împreună, creează o prăjitură delicioasă. Cred că va fi o postare unde vor fi mai multe fotografii decât descrierea și explicația pașilor rețetei.

Ingrediente:

  • 3 ouă
  • 220 g făină
  • 110 g unt
  • 1 gălbenuș
  • 50 g zahăr pudră + 20 g pentru frișcă
  • 1 kg mere
  • 2 linguri zeamă de lămâie
  • 125 ml frișcă lichidă
  • coajă de la o lămâie
  • sare

Timp pregătire:  30 minute + 1 oră la frigider
Timp preparare: 30 minute

Modul de pregătire:

1. Iei un castron și pui făina. În făină pui untul tăiat bucăți mici, zahărul pudră (50 g), gălbenușul și amesteci mai întâi  cu o lingură apoi cu mâna.

Conform rețetei am amestecat toate ingredientele și le-am amestecat cu o lingură și pe urmă cu mâna. La început aluatul este foarte farâmicios și ai impresia că nu se va închega niciodată. Dar important este de amestecat în continuu până la omogenizarea totală a tuturor ingredientelor și până se obține un aluat cu o structură închegată.

2. Dai aluatul la rece pentru o oră. Apoi întinzi aluatul într-o foaie de 1/2 cm, în forma de tort.

Am amestecat aluatul până am obținut o cocă precum în fotografie. Am dat aluatul la rece pentru o oră și după aceasta l-am întins în forma de tort cu diametrul de 25 cm, ridicând aluatul un pic pe pereții formei.

3. Tai merele în 4 și le cureți de coajă și de semințe. Crestezi fiecare sfert ușor, pentru a nu se rupe. Stropești apoi merele cu zeama de lămâie și le așezi în forma de tort, peste aluat, formând un cerc. Bați ouăle cu zahăr pudră, frișca lichidă și coaja de lămâie și le torni peste mere.

În rețetă scrie ”1 kg de mere”. Eu am folost 3 mere: 2 mere de o mărime mai mare și un măr mai mic (foto). Această cantitate a fost suficientă pentru tava pe care o am. Pentru că merele erau destul de mari, le-am tăiat fiecare în aproximativ 8 bucățele (sa nu fie nici prea groase, dar nici prea subțiri). Numaidecât le-am stropit cu lămâie. În primul rând datorită sucului de lămâie, mărul nu-și schimbă culoarea (nu se oxidează), iar în al doilea rând lămâia oferă și aromă.

Am pregătit și al doilea strat de aluat (cel care se aseamănă cu quiche). Recomandarea mea este de a pune coaja de lămâie precum scrie în rețetă, de a nu evita acest ingredient. Lămâia oferă o aromă și savoare aparte, care în combinație cu măr este absolut delicioasă. La un moment dat, mă gândeam poate de adăugat scorțișoară peste mere, dar bine că nu am urmat această idee, deoarece scorțișoara ar fi fost în plus, iar lămâia este suficientă pentru a oferi un gust deosebit tartei. Dacă aluatul-cremă nu acoperă complet merele, nu este nicio problemă.

4. Dai tortul la cuptor și coci la 180 de grade pentru 30 de minute.

Tarta se coace rapid. Merele din tartă sunt moi, iar stratul cremos cu aromă de lămâie creează un desert apetisant.

Rezultatul obținut cred că a fost peste așteptări. Prăjitura se pregătește rapid (dacă nu calculăm ora când punem aluatul în frigider) și nu necesită cantități mari de ingrediente. După coacere blatul nisipos poate părea umed pe alocuri (din cauza merelor și aluatului cremos turnat deasupra), dar el nu este crud și 30 minute sunt suficiente pentru ca tartă să fie coaptă.

Leave a Reply

