4. Prăjitură cu lămâie

Am sărbătorit ziua de naștere a bunicii. Și nu o zi de naștere obișnuită, dar o aniversare —bunica a împlinit 90 de ani. Cu bunica avem o relație specială, o legătură puternică de aproape 30 de ani. Este o femeie deosebită despre care aș putea scrie multe și o voi face numaidecât. Bunica este obișnuită să facă totul singurică și acceptă ajutor în cazuri foarte rare. Spre bucuria mea, ea totuși a fost de acord ca eu să pregătesc o prăjitură. Inițial mă gândeam la o rețetă mai complicată, dar am decis să fac această prăjitură cu lămâie (da, din nou lămâie), care are patru ingrediente de baza: făină, ouă, zahăr și unt/margarină. Aparent este o prăjitură asemănătoare cu cea precedentă din albușuri și lămâie  (nr.3), dar cu siguranță pot spune că această prăjitură este cu mult mai gustoasă și în plus este ușor de pregătit. Și sunt bucuroasă că am ales anume această rețetă pentru aniversarea bunicii, a fost un desert delicios și savurat de toată familia. Lămâia oferă un gust deosebit și un pic acrișor astfel că prăjitura nu pare a fi prea dulce.

Ingrediente (pentru blat):

  • 250 g margarină
  • 250 g zahăr
  • coaja de la 1 lămâie
  • 4 ouă
  • 200 g făină
  • 75 g amidon
  • 1 linguriță praf de copt
  • câte 1 lingură margarină și făină pentru tavă

Ingrediente (pentru glazură și ornat):

  • 250 g zahăr pudră
  • 4-5 linguri suc de lămâie
  • 250 g fructe (cireșe, vișine, portocale, struguri etc.)

Timp pregătire: 25 minute
Timp preparare: 30 minute

Modul de pregătire:

1.  Mixezi la viteză maximă margarina moale cu zahărul și coaja de lămâie, până ce obții o pastă omogenă. Reduci viteza și adaugi treptat ouăle bătute și făina cernută împreună cu amidonul și praful de copt.

Spre deosebire de rețeta precedentă nu am avut probleme cu încorporarea untului/margarinei, deoarece acesta se bate cu zahărul și apoi cu ouăle (pe care le-am bătut spumă separat), astfel compoziția obținută se omogenizează mult mai ușor și rapid. Amidon nu am avut și respectiv nu l-am adăugat. După părerea mea acest fapt nu a influențat gustul și în rezultat am obținut o prăjitură foarte bună.

2. Torni compoziția într-o tavă cu dimensiunile de aproximativ 20 x 30 cm, unsă cu margarină și tapetată cu făină sau cu hărtie de copt. Coci blatul în cuptorul preîncălzit, la foc mijlociu, timp de 25-30 minute.

Am folosit o tavă rotundă cu diametrul de 24 cm. Aluatul s-a ridicat bine și am obținut un blat pufos și deloc uscat, ba din contra (datorită untului). Acest blat cu ușurință ar putea fi tăiat în două și de pus o cremă între aceste două straturi.

3. (Glazură), freci zahărul pudră cu sucul de lămâie, până obții o pastă omogenă. Scoți blatul din cuptor, iar după ce s-a răcit complet, întinzi deasupra glazura.

Blatul este ușor de pregătit și la fel este și glazura, fiind una de clasică. Sucul de lămâie oferă un gust acrișor și deosebit. Abia când am început să fac glazura mi-am dat seama că nu am suficient zahăr pudră (doar 120 g, respectiv jumătate din gramajul recomandat). Cu toate acestea, stratul obținut era suficient să-i ofere gust prăjiturii (deși probabil dacă ar fi fost mai multă glazură prăjitura ar fi și mai gustoasă).

4. Tai prăjitura în pătrate sau romburi, pe care le ornezi cu felii de fructe proaspete, înainte de consum.

Am tăiat prăjitura în pătrate, dar nu le-am ornat cu nimic. Stratul de glazură mi-a părut prea subțire pentru a adăuga și fructe. Dar cu siguranță fructele nu ar fi stricat imaginea sau gustul prăjiturii.

În concluzie cred că această rețetă ar trebui notată și de revenit la ea, deoarece prăjitura obținută este gustoasă, nu necesită multe ingrediente, iar pregătirea este simplă și rapidă.

Leave a Reply

