2. Tort de vișină

De multe ori în viață acțiunile noastre sunt condiționate de factorii externi și deciziile pe care le luăm sunt legate de acești factori. La fel este și alegerea unei rețete. Aveam vișine congelate în frigider. Și tare mi-ar fi părut rău dacă se stricau. Am început atunci să răsfoiesc cărțulia cu rețete în căutarea unei prăjituri cu vișine. Erau trei. Una mi-a părut prea complicată pentru moment, a doua prea simplă și am ales a treia. În plus, scria ”tort” de vișine, iar în familie aveam o aniversare, motiv perfect de a face un ”tort” și nu doar o prăjitură.

Ingrediente:

  • 175 g unt moale
    tort-de-visine-5
    Tortul asamblat final. Cred că este evident ce aniversare am sărbătorit noi 🙂 Albul din mijloc este crema de brânză care nu a fost întinsă uniform.

     

  • 250 g zahăr
  • 3 ouă
  • 200 g făină
  • 700 ml frișcă
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • 2 lingurițe praf de copt
  • 2-3 linguri cremă alune
  • 300 g vișine (pot fi și din compot)
  • 500 g brânză de vaci
  • 3 plicuri întăritor de frișcă
  • 2 plicuri gelatină pentru tort
  • 50 ml vișinată

Timp pregătire: 40 minute
Timp preparare: 30 minute

Modul de pregătire a blatului:

1. Încingi cuptorul la 180 grade. Bați untul cu 150 g zahăr și 1 plic zahăr vanilat. Înglobezi pe rând ouăle. Amesteci făina cu praful de copt și adaugi peste compoziția de mai sus. Ungi o tavă de tort, adaugi 1/2 din canitate și nivelezi. În restul de aluat adaugi crema de alune și o pui peste aluatul din forma de tort.

La început poate părea complicat, dar nu este. Tortul are mai multe straturi, iar combinația este una reușită. Eu nu am avut zahăr vanilat și am adăugat esență de rom. O greșeală. Data viitoare dacă scrie ”zahăr vanilat”, adaug vanilie sau nimic. Esența de rom este absolut nepotrivită pentru acest tort. Dar am aflat acest lucru mai târziu, când tortul era deja gata. Iar în loc de cremă de alune am adăugat cremă Nutella. Nu pot spune exact dacă și aceasta a fost o greșeală sau nu, dar în cazul în care mai fac o dată această rețetă, nu voi adăuga Nutella. Din descriere e ușor de înțeles că blatul este din două straturi/culori – simplu și de ciocolată/alune. În final, tortul pe care l-am făcut avea două straturi și culori, dar la gust nu era nicio diferență. Eu mă așteptam ca stratul cu ciocalată să aibă un gust mai intens, mai accentuat, dar nu era așa. Data viitoare aș încerca să adaug cacao sau chiar ciocolată topită, pentru a scoate în evidență gustul.

2. Marmorezi blatul, trecând dinții unei furculițe peste aluat în sus și jos. Scurgi vișinele. păstrezi zeama și măsori 350 ml. Pui vișinele uniform peste aluat și dai tortul la cuptor cam 30 minute. Lași să se răcească și apoi scoți blatul din formă. 

tort-de-visine-2
Aluatul înainte de a fi dat la cuptor.

A ”marmora” ar însemna de amestecat ușor aluatul ”alb” cu cel ”de ciocolată”, ca acestea un pic să se înglobeze unul în altul. Precum spuneam, eu am folosit vișine congelate. Le-am lăsat să se dezghețe pentru vreo 20 minute și am scurs sucul obținut. Am trecut vișinele prin făină ca acestea în timpul coacerii să nu lase mai mult suc și în rezultat să fie aluatul umed. Am lăsat blatul copt să se răcească, dar nu l-am scos din formă, doar l-am dezlipit de pereții formei. Am făcut astfel ca să fie mai ușor de asamblat următoarele straturi din tort.

3. Amesteci brânza de vaci cu 50 g zahăr și 1 plic zahăr vanilat. Bați 500 ml frișcă împreună cu întăritorul de frișcă, apoi înglobezi brânza cremă. Pui crema pe blat și dai tortul la frigider.

Și din nou în loc de zahăr vanilat am folosit esență de rom. Aceeași greșeală. Dacă în aluat aroma nu se simțea foarte tare, atunci în crema de brânză esența de rom era foarte accentuată și prea aromată.

tort-de-visine-4
Crema de branza.

 Modul de pregătire a gelatinei:

1. Amesteci praful de gelatină după instrucțiunile de pe ambalaj cu 50 g zahăr, suc de vișine și vișinată.

2. Pui glazura pe tort și dai la frigider 4 ore. Ungi, dacă vrei, marginea tortului cu restul de frișcă bătută.

Nu am avut vișinată. Puteți să vă întrebați de ce am început să fac acest tort dacă nu am avut careva ingrediente….eu speram că le voi putea înlocui cu altele. Le-am înlocuit, dar rezultatul final (cred eu) nu a fost la nivelul așteptărilor, deși oricum a fost mâncat repejor și pentru a doua zi a rămas o bucățică mică de tot. În gelatină ar fi fost bine de pus vișinată sau alt lichior pentru a-i da un gust mai intens. Doar cu sucul de vișine, gelatina este doar ”ok”, dar nu bună-bună cum ar fi trebuit să fie. Am dat tortul la frigider peste noapte. În așa fel timpul de așteptare parcă trece mai repede.

În rezultat am obținut un tort gustos, deși cred că ar fi putut fi și mai gustos. Cu siguranță voi încerca să-l mai fac o dată. Și atunci când îl voi face din nou voi folosi aromă de vanilie și nu esență de rom, voi avea grijă să nivelez uniform stratul cu cremă de brânză și voi adăuga vișinată (sau alt lichior) în gelatină.

Leave a Reply

