1. Turtă dulce

Prima descoperire dulce din anul 2017. Precum am menționat în descrierea blogului, rețetele utilizate sunt din 2 cărți. Inițial am dorit să încerc rețele la rând, în ordinea lor din cărți. Dar desigur acest plan a eșuat și am ales ca prima rețetă să fie cea de turtă dulce. Suntem pe la mijlocul sărbătorilor de iarnă și anume turtele mi-au părut potrivite, turte în formă de brad, inimioare și steluțe. Ar mai fi și un alt motiv. Eu întotdeauna am evitat rețetele de biscuiți și turte. De ce? Prăjiturile turnate sau cele cu blat îmi păreau mai simple. Mai simple în sensul că nu trebuie de întins aluat,ul de tăiat diferite forme (pe care poți nici să nu le ai și să utilizezi o cană), de ”păzit” cuptorul fiecare 10-20 minute și de pus în cuptor tava cu biscuiți de 2, 3 sau mai multe ori. Toate acestea îmi păreau a fi prea complicate. Dar dacă am decis să încep anul cu o provocare, atunci provocare să fie și am ales să fac turte dulci.

În descrierea de mai jos voi utiliza cantitățile și textul din carte, dar cu unele comentarii în baza experienței mele de pregătire a desertului ales.

Ingrediente:
– 500 g făină
– 400 g zahăr pudră
– 3 ouă
– 3 linguri miere de albine
– 1 plic praf de copt
– 1 linguriță scorțișoară pisată
– 1 lingură zeamă de lămâie

Timp pregătire: 1 oră 45 minute

Timp preparare: 15 minute

Modul de pregătire:

1. Bați 2 ouă întregi și 1 gălbenuș cu 250 g zahăr pudră, apoi adaugi mierea, scorțișoara și făina amestecată cu praful de copt.
Eu am pus mai puțin zahăr, în jur de 150 g. Și nu am pus zahăr pudră, dar zahăr obișnuit. În majoritatea rețetelor pe care le fac încerc să reduc cantitatea de zahăr indicată. Nu o reduc la zero, dar în același timp încerc să fac deserturi nu exagerat de dulci. iar 250 g zahăr + miere mi-a părut prea dulce.

2. Acoperi bolul cu o folie transparentă și lași la rece 60 minute. Din aluat întinzi o foaie groasă de 5 mm din care tai diferite forme.
Pentru această rețetă (și cele viitoare desigur) am cumpărat forme special, 6 la număr. Cred că procesul de tăiere a diferitor forme mi-a plăcut cel mai mult. În total am tăiat în jur de 45 turte și așadar am avut 3 tăvi de copt.

Prima tavă cu figurinele tăiate.

3.  Le pui într-o tavă tapetată cu hârtie pergament și le coci 15 minute la foc potrivit, cuptorul fiind încins bine în prealabil.
”Focul potrivit” eu am considerat a fi de 160 C. Nu am vrut să risc și să am turte crude și am copt 15 minute fiecare tavă. Greșeală. La început, adică până erau fierbinți, turtele erau foarte moi (și gustoase). Daaaaar, atunci când s-au răcit, turtele s-au făcut tari. Acelea care aveau forme mai mari (de floare sau inimioară spre exemplu) erau moi la mijloc, dar mai ales figurinele mai mici erau super tari. Fără un ceai/cafea era imposibil de le mâncat. De gustoase, oricum gustoase au rămas ☺

4. Pentru glazură bați 1 albuș spumă, apoi adaugi 150 g zahăr pudră și zeamă de lămâie.
Important să fie zahăr pudră. Dacă de utilizat zahăr obișnuit, acesta nu se va dizolva și atunci când glazura se va întinde pe turte, granulele de zahăr vor ieși în evidență.

5. Freci până se topește zahărul și devine ca o smântână. Pe fiecare figurină întinzi această glazură și lași să se usuce 20-35 minute.

Figurinele cu glazura din albuș cu zahăr.                                                       Figurinele cu decor ”special”

Am lăsat să se usuce, dar glazura s-a uscat complet abia după vreo 50-60 minute. Nu așteptam oaspeți și nici nu mă grăbeam undeva, respectiv am lăsat turtele să se usuce cât timp au considerat necesar. Pentru că am avut și niște creioane colorate am decis să decorez cu acestea câteva figurine. Mai bine zis le-a decorat soțul. Menționez acest fapt pentru a nu lua responsabilitatea pentru aceste linii ciudate colorate. Dar cel puțin figurinele arată ceva mai vesel decât simplu alb. Apropo, eu mereu mă ciocnesc cu problema decorării prăjiturilor. O bună prietenă îmi zicea că nu trebuie să-mi imaginez decoruri complicate și sofisticate, totul poate fi foarte simplu. Dar și acest ”simplu” mă provoacă de fiecare dată. Norocul meu că mai am încă cel puțin 124 de rețete pentru a experimenta și dezvolta acest mic și important detaliu.

Cum arată produsul final în carte

 

Leave a Reply

